Wyszukiwarka wyborcza

Wybory Parlamentarne

Sprawdź, gdzie możesz zagłosować

Do wyborów pozostało

  • 00dni
  • 01godz.
  • 36min.
Odwiedź serwis wyborczy 

Władze Łowicza podpisały umowę z PKP PLK dotyczącą budowy tunelu. Ma powstać za 4 lata [ZDJĘCIA]

Rafał Klepczarek
Rafał Klepczarek
Władze Łowicza podpisały w Warszawie umowę z przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe dotyczącą budowy tunelu drogowego pod torami linii E20 w ciągu ul. Mostowej i Armii Krajowej UM Łowicz
Władze Łowicza podpisały w Warszawie umowę z przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe dotyczącą budowy tunelu drogowego pod torami linii E20 w ciągu ul. Mostowej i Armii Krajowej.

Inwestycja szacowana na ponad 26 mln zł ma zostać wykonana w latach 2019-23 wspólnie z PKP PLK. Miasto wyłoży na nią 20 mln zł, a kolej ponad 6 mln zł.

Poza kilkunastometrowym tunelem drogowym, w którym znajdzie się nie tylko dwupasmowa jezdnia, ale także ścieżka pieszo-rowerowa, inwestycja ta obejmie budowę ronda.

Powstanie ono w miejscu zieleńca, który rozwidla ul. Mostową i Blich. Początkowo miasto przymierzało się do budowy ronda także po drugiej stronie tunelu. Ostatecznie jednak zrezygnowano z tego pomysłu i w ulicę Nadburzańską od centrum miasta będzie się wjeżdżało bezpośrednio z tunelu, ale drogą wiodącą wokół budynku, w którym znajduje się biuro podatkowe.

- Na rok 2019 i 2020 zaplanowano prowadzenie prac projektowych – informuje Grzegorz Pełka, naczelnik wydziału miejskich inwestycji. - Fizycznie prace mają być wykonywane w latach 2022-23.

Ratusz planuje ubiegać się o pieniądze na wkład własny z funduszy zewnętrznych.

Opis tunelu

Tunel i układ drogowy o podstawowych parametrach :

•Długość ( szerokość pod 2 torami) około 12,5 m
•Szerokość tunelu - 12,75 m z 2 pasami ruchu po 3,50 m i opaskami na zachowanie skrajni drogowej po 75 cm każda, wraz ze ścieżką pieszo-rowerową szerokości 4,0 m,
•Skrajnia drogi w tunelu min 4,25 m dla samochodów, dla rowerów i pieszych min 2,50 m.
•Rondo od strony południowej o średnicy 17,0 m
•Połączenie z istniejącym układem dróg miejskich, z fragmentem nowego przebiegu ul. Nadbzurzańskiej
•Kanalizacja deszczowa jedna dla odwodnienia ulic Armii Krajowej
i ul. Chełmońskiego wraz z przejęciem wód ze sporej części os. Korabka a także część torowiska, obecnie wprowadzona do kanału PKP, druga do odwodnienia tunelu i ronda, przepompownią wód deszczowych, działającą tylko w przypadku podniesienia poziomu Bzury powyżej stanów alarmowych (powodzi).
•Oświetlenie uliczne i tunelu siecią kablową – nowy układ.
•Kolizje z infrastrukturą – generalnie występuje kolizja z siecią wodociągową, kanalizacji sanitarnej, gazową, siecią energetyczną i oświetlenia ulicznego, telekomunikacyjną.
Według opracowanej koncepcji, koszty całego tunelu wraz z połączeniem z systemem dróg miejskich wyniosą około 26.150.000 zł brutto w tym koszty:
•Miasta Łowicza i partnerów

20 000 000 zł
•Koszty PKP PLK

6 150 000 zł.

Oglądaj nasze studio wyborcze. Start w niedzielę o g. 21:45

Wideo

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3