Na stacji Łowicz w miejsce zlikwidowanej kładki nad torami budowane jest przejście podziemne, które zostanie dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Aktualnie z wybudowanego segmentu tunelu wykonawca wykonuje wyjścia na peron, do miasta i w stronę budynku dworcowego. Widać także podpory konstrukcji wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy w ciągu ul. 3 Maja. Trwają roboty torowe. Kończy się budowa peronu nr 1. Rośnie nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania.
Zakończono także układanie toru nr 1 na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin. Przebudowywane są przepusty. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca zakończył wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.
Modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd większej liczby pociągów. Projekt zapewni sprawniejszy ruch regionalny i międzyregionalny.
Przebudowa układów stacji, zapewni także sprawną obsługę dłuższych pociągów towarowych i lepsze warunki dla przewozów cargo.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?