Ogromne przedsięwzięcie realizowane przez stołeczną spółkę Trakcja PRKiL obejmuje nie tylko oczekiwany przez zmotoryzowanych łowiczan wiadukt drogowy, ale przede wszystkim modernizację ponad 50 kilometrów torowiska linii E20 między Sochaczewem a Żychlinem, a także przebudowę stacji kolejowej Łowicz Główny.
- Pasażerowie korzystają już ze zmodernizowanego peronu nr 1 – informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK w Warszawie. - Nowoczesna platforma z wiatami, ławkami i antypoślizgową nawierzchnią ułatwia wsiadanie do pociągów. Obecnie prace koncentrują się na peronie nr 2, na którym budowane jest m.in. zadaszenie. Dla podróżnych powstaje nowe przejście podziemne z windami.
Przedstawiciel kolei informuje również, że w okolicy dworca postępuje budowa wiaduktu drogowego na ul. 3 Maja. Od strony centrum miasta montowane są przęsła między podporami, układane są kolejne warstwy nasypu. Po zatwierdzeniu przez zarządcę drogi tymczasowej organizacji ruchu, obejmującej odcinek ul. Warszawskiej, możliwa będzie budowa podpór po przeciwległej stronie – rozpoczęcie prac w tym zakresie planowane jest w we wrześniu.
Pociągi jeżdżą już dwoma zmodernizowanymi torami z nowoczesnymi urządzeniami sterowania i nową siecią trakcyjną między Bednarami (gm. Nieborów) a Łowiczem oraz Jackowicami (gm. Zduny) i Żychlinem (pow. kutnowski). Inwestycja, która potrwa blisko dwa lata, ma zapewnić wyższy komfort podróży i podnieść poziom bezpieczeństwa. Zwiększy się również przepustowości linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione mają zostać także lepsze warunki przewozu towarów między wschodem a zachodem Polski.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?