Nie volkswageny, fordy, ople, BMW i citroeny a syrenki, warszawy, fiaty, trabanty, wartburgi i zastawy... Tak w czasach PRL wyglądały ulice polskich miast.
To były również czasy, gdy do naprawy auta nie był potrzebny mechanik z laptopem i specjalistycznym oprogramowaniem. Wystarczył dobry młotek i sprawne ręce.
Syrenki są dzisiaj pożądanymi samochodami kolekcjonerskimi, chętnie przygotowywanymi na różnego rodzaju zloty fanów motoryzacji. Prawdziwym jednak hitem okazały się fiaty 126p, dzięki którym zmotoryzowała się cała Polska, a wychowały na nim pokolenia kierowców. Może niewielki gabarytami, ale ogromny duchem "maluch" był samochodem sportowym, kabrioletem i pełnoprawnym autem rodzinnym. Do dzisiaj zapewne w niejednej polskiej rodzinie krążą legendy o wyprawie "maluchem" nad Balaton albo do Złotych Piasków...
Czasy jednak się zmieniły, a wraz z nimi samochody. Jedne marki zniknęły, inne zyskały na popularności, a jeszcze inne auta zyskały statut kultowych...
Zobacz, jak wyglądały samochody – marzenia Polaków w czasach PRL!
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?