Kontrola UOKiK wykazała, że sprzedawane pod marką Łowicz sosy: boloński, chiński, meksykański i do spaghetti, od kilku lat oferowane są wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Na przykład sos do spaghetti aż przez trzy lata sprzedawany był wyłącznie w promocyjnym opakowaniu 300 gram plus 50 gram gratis.
Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach prawie pięć lat temu.
Konsumenci, zdaniem UOKiK, mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie. A przecież od kilku lat sosy sprzedawane były wyłącznie w promocyjnych opakowaniach.
Władze spółki Agros Nova same zadeklarowały wycofanie z rynku produktów z zakwestionowanych z oznaczeniem i dlatego uniknęły kary finansowej.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?