Po protestach Kolej Dużych Prędkości może ominąć Konstantynów Łódzki
Ok. 33 tys. wniosków od mieszkańców wpłynęło do spółki Centralny Port Komunikacyjny drogą elektroniczną w ramach konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego. Dokument wskazuje wstępnie korytarze dla linii kolejowych i dróg szybkiego ruchu, których budowa jest związana z CPK. Konsultacje trwały od 10 lutego do 10 marca. Wnioski od mieszkańców docierały do spółki różnymi kanałami. Drogą elektroniczną wpłynęły łącznie 33 tysiące uwag, CPK wciąż czeka aż spłyną uwagi w formie papierowej – dostarczane tradycyjną pocztą lub składane bezpośrednio w siedzibie CPK. Już jednak wiadomo, że najwięcej kontrowersji budzi przebieg KDP w zachodniej części Łodzi (Złotno, Retkinia) i na zachód od miasta – w Konstantynowie Łódzkim. To dlatego, że w starym wariancie KDP, szybką kolej poprowadzono inną drogą. Przed Konstantynowem linia skręcała w okolice portu lotniczego na Lublinku, omijając Konstantynów Łódzki. CZYTAJ WIĘCEJ >>>>