Prawie dziesięć lat temu stołeczny PART zaprojektował logotyp na potrzeby Strategii Rozwoju Produktu Turystycznego Ziemi Łowickiej. Przedstawia on stylizowaną łowiczankę w tańcu. W tym roku powiatowe centrum promocji wydało koszulki z parą łowicką. Pojawiły się oskarżenia, że postać łowiczanki jest przerobionym komputerowo logotypem PART.
- Doniesiono nam o tym i to, co zrobiono, może ocierać się o plagiat - mówi Magdalena Ragus ze stołecznego PART. - Nie będziemy jednak dochodzić swoich praw, gdyż z jednej strony chodzi o nasz stary logotyp, a z drugiej wcale nie jest tak łatwo udowodnić w sądzie popełnienie plagiatu.
Jacek Chołuj od nas dowiedział się o oskarżeniach dotyczących popełnienia plagiatu na zaprojektowanych przez jego instytucję koszulkach.
- Jestem zaskoczony tymi informacjami i zapewniam, że projektując nadruk na koszulki nie wzorowaliśmy się na czyjejś pracy - mówi szef CKTiPZŁ.
Plagiat, z łacińskiego "plagium" czyli kradzież, potocznie oznacza wykorzystanie bez zgody autora jego utworu lub pomysłu. Plagiat w ujęciu prawnym jest trudny do zdefiniowania, a plagiator do ukarania. Z powodu prawnych braków definicyjnych nie zawsze stanowi on naruszenie praw autorskich lub innych, ale zawsze jest czynnością naganną moralnie.
Przedstawiamy do oceny Czytelnikom logotyp PART i powiatowe koszulki.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?