Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Poczta pracuje, listonosze docierają na czas, prasa jest dostarczana i sprzedawana, ale wprowadzono wzmożone środki bezpieczeństwa

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
- Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta - podkreśla Mirosław Mętel, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Krakowie. - Pragnę również poinformować, że bez względu na aktualna sytuację prenumeratę prasy w tym dzienników lokalnych m.in. Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej realizujemy na dotychczasowych zasadach. Sprzedaż prasy prowadzona jest również na bieżąco w placówkach pocztowych - dodaje.

- Jak Poczta Polska radzi sobie w dobie pandemii koronawirusa, wszystkie urzędy pocztowe są czynne?

- Poczta Polska S.A. stanowi element strategicznej infrastruktury państwa. Stanowimy ważne ogniwo pomiędzy obywatelami i instytucjami. Poczta Polska jest obecna we wszystkich gminach, dysponuje unikatowym dostępem do wszystkich obywateli. Na bieżąco dostosowuje się do aktualnej sytuacji. W związku z ogłoszeniem przez prezesa Rady Ministrów, Mateusza Morawieckiego, stanu zagrożenia epidemicznego, w spółce zostało wprowadzonych wiele rozwiązań, które mają służyć państwu, pracownikom oraz klientom.
- Pozostajemy w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi służbami, odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w Polsce. W związku z pandemią koronawirusa, spółka wprowadziła zmiany w swoich działaniach. Od poniedziałku, 16 marca, w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta Polska wstrzymała przyjęcia przesyłek do niektórych krajów – konkretne komunikaty publikujemy na www.poczta-polska.pl. Z uwagi na podwyższoną absencję pracowników Poczta skróciła też godziny pracy placówek pocztowych.

- W jakich godzinach funkcjonują więc obecnie urzędy pocztowe?

- W województwie małopolskim w ramach wprowadzonych zmian w organizacji pracy placówek pocztowych godziny ich pracy w dni robocze uległy skróceniu do 6 godzi. W Małopolsce są to godziny od 9 do 15 od poniedziałku do czwartku, a w piątki placówki są czynne od godziny 14 do 20. Placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny od 8 do 11 – szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl. Dodatkowo na terenie województwa małopolskiego pracuje 8 placówek pocztowych czynnych dla klienta od poniedziałku do piątku przez cały dzień.
- Pragnę również poinformować, że bez względu na aktualna sytuację prenumeratę prasy w tym dzienników lokalnych m.in. Dziennika Polskiego i Gazety Krakowskiej realizujemy na dotychczasowych zasadach. Sprzedaż prasy prowadzona jest również na bieżąco w placówkach pocztowych.

- W jakich godzinach jest otwarta Poczta Główna w Krakowie przy ul. Wielopole?

- Poczta Główna w Krakowie pracuje tak jak pozostałe placówki - od poniedziałku - do czwartku w godzinach od 9 do 15, w piątki od 14 do 20, a w soboty od 8 do 11. Zapraszam również do placówki przy ul. Lubicz 4 czynnej 7 dni w tygodniu w godzinach 8 do 20. Punkty obsługi klienta w galeriach handlowych są nieczynne. Zmianie uległy także możliwości nadawania przesyłek zagranicznych. Wobec braku możliwości transportu lotniczego Poczta organizuje transport lądowy i morski, przywracając możliwość wysłania przesyłek do państw Europy, Ameryki oraz Australii.

- Czy listonosze normalnie wychodzą w teren, a emeryci i renciści otrzymają pieniądze na czas?

- Poczta Polska doręcza przekazy emerytalno-rentowe na bieżąco. W przypadku osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia - zostały wdrożone szczególne procedury. Doręczanie korespondencji i kwot przekazów odbywa się na bieżąco. Poczta Polska wdrożyła uproszczoną zasadę doręczania przesyłek rejestrowanych dla wszystkich klientów.

- Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie pracownikowi poczty z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu.

- Jak pracownicy poczty chronią się przed zakażeniem przed wirusem?

- W placówkach podczas obsługi klientów obowiązuje zasada, że przy każdym okienku pocztowym może znajdować się tylko jedna osoba. Celem nadrzędnym podejmowanych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pracy wszystkim pocztowcom, jak też osobom korzystającym z naszych usług. Szczegółowe informacje zostały umieszczane na drzwiach wejściowych do placówek.

- Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za widniejącą na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika poczty klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności - to na wyraźną prośbę pracownika poczty.

Koronawirus: aktualizowany raport

- W jakie akcesoria ochronne są zaopatrywani pracownicy poczty?
 
- Zarząd Poczty Polskiej podjął decyzję o przeznaczeniu dodatkowych środków na płyny dezynfekcyjne oraz rękawiczki dla pracowników eksploatacji. Płyny w pierwszej kolejności rozdzielone zostały wśród listonoszy. Są to osoby, które mają największy i najczęstszy kontakt z klientem bez możliwości użycia bieżącej wody i mydła antybakteryjnego. W miarę możliwości i dostępności środków na rynku realizowane będą potrzeby w innych komórkach organizacyjnych.

- Podjęta została również decyzja o zakupie maseczek ochronnych i termometrów, które trafią m.in. do sortowni i placówek pocztowych. Zarząd zdecydował o wypłacie dodatkowego świadczenia w wysokości 50 złotych na indywidualny zakup środków do dezynfekcji oraz środków ochrony. Otrzymają je pracownicy zatrudnieni na stanowiskach eksploatacyjnych, mający bezpośredni kontakt z klientami i ładunkami pocztowymi. Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników trafiają do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami.

- Dystrybucja środków ochrony indywidualnej dla pracowników obejmuje maseczki, rękawice jednorazowe oraz płyny do dezynfekcji rąk i powierzchni. Dbamy, by w pierwszej kolejności byli zaopatrywani w nie listonosze. Organizacja pracy tych grup zawodowych jest skierowana na realizację usług zgodnie z potrzebami klientów, jak i obowiązującym stanem prawnym, przy szczególnym zapewnieniu bezpieczeństwa naszych klientów.

- Czy załatwienie przez klienta reklamacji albo skargi wymaga stawienia się na poczcie?
 
- Oczywiście, że nie. W sprawie złożenia reklamacji bądź skargi prosimy szanownych klientów o składanie zgłoszeń poprzez e-formularz na stronie www.ereklamacje.poczta-polska.pl. W przypadku jeśli klienci nie dysponują możliwościami technicznymi prosimy o kontakt pod nr tel. 801-333-444 z tel. stacjonarnych lub +48 438 420 600 z telefonów komórkowych. Nasza infolinia jest dla klientów czynna od poniedziałku do piątku godz. 8-20.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Poczta pracuje, listonosze docierają na czas, prasa jest dostarczana i sprzedawana, ale wprowadzono wzmożone środki bezpieczeństwa - Dziennik Polski

Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto