Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Grupa Wielton zapowiada dalszą ekspansję. Do 2027 r. podwojenie sprzedaży, przychodów i udziałów w rynku europejskim

OPRAC.:
Zbigniew Rybczyński
Zbigniew Rybczyński
Grupa Wielton jest trzecim największym producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie. W latach 2015-2022 wchłonęła firmy we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, jednocześnie rozbudowywała i modernizowała zakłady produkcyjne w Wieluniu, w których pracuje ok. 2 tys. osób.
Grupa Wielton jest trzecim największym producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie. W latach 2015-2022 wchłonęła firmy we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, jednocześnie rozbudowywała i modernizowała zakłady produkcyjne w Wieluniu, w których pracuje ok. 2 tys. osób. Z. Rybczyński
Grupa Wielton ogłosiła strategię na lata 2023-2027, która zakłada podwojenie liczby sprzedawanych pojazdów (z 23 do 45 tys.), przychodów (do 1,5 mld euro) i udziałów w rynku europejskim. W planach są przejęcia kolejnych firm. - Grupa Wielton ma ambicje umacniania się na pozycji europejskiego championa rynku naczep – mówi Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton. Rozwój będzie oparty o najnowsze trendy globalne: personalizację, digitalizację i zrównoważony rozwój

Strategia Wieltonu na lata 2023-2027: rozwój na wszystkich rynkach poza Rosją i Białorusią

Grupa Wielton jest trzecim największym producentów naczep, przyczep i zabudów samochodowych w Europie. W latach 2015-2022 wchłonęła firmy we Włoszech, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, jednocześnie rozbudowywała i modernizowała zakłady produkcyjne w Wieluniu, w których pracuje ok. 2 tys. osób. Teraz ogłoszono oficjalnie plany dalszej ekspansji wieluńskiego potentata. Strategia rozwoju na lata 2023-2027 zakłada podwojenie liczby sprzedawanych pojazdów, przychodów i udziałów w rynku europejskim.

- Wzrost ten realizowany będzie w oparciu o rozwój organiczny i poprzez akwizycje. Grupa rozwijać się będzie na wszystkich strategicznych kierunkach, poza Rosją i Białorusią. Pozwoli to na zbudowanie prawie 13 proc. udziałów w europejskim rynku naczep – mówi Paweł Szataniak, Prezes Zarządu Grupy Wielton. - Kluczowym motorem dynamicznego wzrostu Grupy w okresie trwania Strategii będzie realizacja planów działań opartych na głównych mega trendach światowej gospodarki tj. personalizacji, digitalizacji z wykorzystaniem rozwiązań AI oraz na zrównoważonym rozwoju.

Jak jednak zaznacza, priorytetem pozostanie stabilna kondycja finansowa Grupy. W wyniku zarówno rozwoju organicznego, jak i akwizycji stopa marży EBITDA osiągnie w 2027 roku wartość 8 proc. Pozwoli to zachować wskaźnik długu netto do EBITDA na bezpiecznym poziomie ok. 2,5.

Wiodącymi rynkami pozostaną Polska, Francja i Wielka Brytnia

W 2022 roku Grupa Wielton sprzedała 23,2 tys. sztuk wyprodukowanych przez siebie pojazdów, w 2027 r. wolumen sprzedaży ma osiągnąć poziom ok. 45 tys. sztuk. Skonsolidowane przychody, z uwzględnieniem fuzji i przejęć, mają w tym okresie wzrosnąć do ok. 1,5 mld euro (wobec 732 mln euro w 2022 r.). Udziały w europejskim rynku produktów drogowych rejestrowanych zwiększą się z 6,7 proc. do ok. 13 proc.

Większościowe udziały w sprzedaży Grupy utrzymają Polska, Francja i Wielka Brytania. Jednocześnie strategia zakłada większą dywersyfikację rynkową.

- Grupa Wielton planuje zwiększać wolumeny sprzedaży oraz udziały we wszystkich kluczowych grupach produktowych: blisko połowa wzrostu będzie pochodzić z największej grupy produktowej na rynku - naczep uniwersalnych. Silne wzrosty odnotują również m.in. wywrotki. Ponadto, sprzedaż będzie wsparta dodatkowymi usługami, m in. w oparciu o własną telematykę oraz różnorodne rozwiązania ABERG. Szczególne znaczenie dla poprawy konkurencyjności Grupy będzie miał rozwój technologii produkcyjnych w oparciu o automatyzację oraz robotyzację produkcji – poinformowano w komunikacie spółki.

Cele jakościowe założone w Strategii Grupy Wielton na lata 2023-2027

  • personalizacja – rozwój oferty w kierunku unikalnych wartości dodanych dla klientów,
  • digitalizacja - transformacja cyfrowa, robotyzacja, automatyzacja, telematyka oparta o AI,
  • zrównoważony rozwój - redukcja śladu węglowego, wspieranie lokalnych społeczności, federacyjny model zarządzania,
  • kapitał ludzki – „Family Corp”, zarządzanie talentami, sukcesja przywództwa,
  • innowacyjne rozwiązania - produktowe i produkcyjne.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wielun.naszemiasto.pl Nasze Miasto