Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kamper z Niewiadowa rusza na podbój rynku. 11 samochodów kempingowych wykonanych będzie w tym roku

Andrzej Wdowski
Przy nowym kamperze jego konstruktor Tomasz Gogul i dyr. produkcji Leszek Reszka
Przy nowym kamperze jego konstruktor Tomasz Gogul i dyr. produkcji Leszek Reszka Andrzej Wdowski
Z linii produkcyjnej w Zakładzie Sprzętu Precyzyjnego Niewiadów pod Tomaszowem zjechał samochód kempingowy na podwoziu fiata ducato. Jest to już drugi prototyp, który nazwano Romer. Kolejnych dziesięć polskich kamperów wyprodukowanych zostanie jeszcze w tym roku.

W nowym roku powinna już ruszyć na dobre seryjna produkcja.
- Nie byłoby tego projektu, gdyby nie zaangażowanie zewnętrznego inwestora, pasjonata caravaningu - mówi Leszek Reszka, dyr. ds. produkcji. - Zleceniodawcą wykonania partii prototypowej i seryjnej samochodu jest firma Metalpol z Łodzi. Prototyp powstał na typowym do zabudowy kempingowej podwoziu fiata ducato kabina 2.3.

Zespół pracujący przy Romerze przyznaje, że do jego budowy przydała się wiedza i doświadczenie nabyte podczas konstruowania przyczep kempingowych.
Cena brutto kampera to 200 tys. zł. - Na Zachodzie za samochód tej klasy i z takim wyposażeniem zapłacić trzeba od 300 tys. zł w górę - dodaje dyrektor Reszka. - Mamy klientów zainteresowanych kupnem naszego kampera, nawet z Nowej Zelandii. My jednak przede wszystkim chcielibyśmy go robić dla klientów z Polski i z byłych krajów demokracji ludowej.

Romer zaprezentowany został niedawno na największych na świecie targach Caravan Salon w Duesseldorfie, które odbywały się w dniach 28 sierpnia - 4 września. Wzbudził bardzo duże zainteresowanie. Przystosowany jest do przewozu 4 osób. Wyposażony jest m.in. w klimatyzację, dwa pełnowymiarowe łóżka, dużą łazienkę z prysznicem i kasetą WC oraz aneks kuchenny. Prysznic z brodzikiem to własna konstrukcja pracowników z Niewiadowa. Samochód produkowany seryjnie będzie się różnić od tego zaprezentowanego na targach, m.in. wyposażeniem i być może klimatyzacją. Te zmiany, jak zaznacza dyrektor, będą dokonywane pod konkretnego klienta.

Co jest największym atutem Romera z Niewiadowa?
- Ergonomia wnętrza - odpowiada Tomasz Gogul, konstruktor kampera. - Pod tym względem bije, moim zdaniem, inne tego typu pojazdy konkurencji. Wnętrze jest tak zagospodarowane, że można się w nim swobodnie poruszać. Bardzo dynamiczny, wysokiej klasy silnik o mocy 160 KM, to też atut tego samochodu.

Zakład wciąż produkuje także przyczepy kempingowe, z których od lat firma jest znana. Cała produkcja skierowana jest na rynki zagraniczne, głównie do krajów skandynawskich oraz Anglii i Niemiec.

Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tomaszowmazowiecki.naszemiasto.pl Nasze Miasto