Umowa określa podział zadań miedzy stronami, terminy realizacji i sposoby finansowania inwestycji wycenionej szacunkowo na ponad 46 mln zł. Z wynegocjowanego przez burmistrza porozumienia wynika, że miasto dołoży do budowy wiaduktu 25 proc. kosztów jego powstania, ale nie więcej niż niewiele ponad 11,5 mln zł. Do tego dojdzie jeszcze budowa na własny koszt dróg dojazdowych do wiaduktu, który zastąpi niebezpieczne i uciążliwe kolejowe rogatki na ul. 3 Maja. Szacunkowo mają one kosztować ponad 20 mln zł.
Według pierwotnych planów PKP PLK miała rozpocząć budowę wiaduktu jeszcze w tym roku. Obecnie przedstawiciele PKP PLK zapowiadają, że przebudowa sieci kolejowej ruszy w połowie przyszłego roku i zakończy trzy lata później.
Władze Łowicza będą ubiegać się o rządowe wsparcie finansowe budowy ul. Romana Dmowskiego, która będzie łączyła rondo Niepodległości z planowanym wiaduktem.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?