Miłośnicy historii zabytkowe auto z 1935 roku zakupili we Francji. Model 508 produkowany był w Polsce na mocy umowy licencyjnej. Była to unowocześniona konstrukcja pojazdu oznaczonego 509, wytwarzanego już w drugiej połowie lat 20. XX wieku we Włoszech. Klasyczna pięćset ósemka od wersji wojskowej różni się jedynie wnętrzem.
- W chwili obecnej rekonstrukcja łazika obejmuje remont silnika oraz całości nadwozia – informuje Piotr Marciniak, szef łowickiego stowarzyszenia historycznego. – Prowadzimy także działania zmierzające do pozyskania brakujących elementów, jak licznik, przełączniki oraz wiele innych detali.
Kilka dni temu członkowie SH im. 10 PP wyprawili się do oddziału stołecznego Muzeum Techniki i Przemysłu w Chlewiskach. Za zgodą Edwarda Malaka, dyrektora MTiP, rekonstruktorzy dokonali pomiarów oraz wykonali szablony niezbędne do odbudowy stelaża nadwozia wojskowego łazika.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?