Dokumentem niezbędnym każdemu dorosłemu jest dowód osobisty. Kto chce przekroczyć granicę, musi mieć paszport. Z kolei do prowadzenia samochodu upoważnia prawo jazdy, natomiast legitymacja ubezpieczeniowa jest przepustką do lekarza.
W ciągu całego życia przybywa nam dokumentów, bez których trudno cokolwiek załatwić. Niekiedy dokumenty giną lub zostają nam skradzione. Gdzie w takiej sytuacji wyrabia się nowe i ile to kosztuje?
Po stracie dowodu tożsamości, uznawanego przez niektórych za najważniejszy, musimy zgłosić się do urzędu swojej gminy. W stolicy województwa – do dzielnicowej delegatury Urzędu Miasta Łodzi (referatu spraw obywatelskich).
W urzędzie składamy wniosek o powtórne wydanie dowodu. Druk do wypełnienia dostępny jest na miejscu. We wskazanych rubrykach wyjaśniamy między innymi przyczyny utraty dokumentu.
Uwaga! Należy wcześniej przygotować 2 zdjęcia tzw. legitymacyjne, które trzeba będzie dołączyć do wniosku.
To nie wszystko. Musimy jeszcze wpłacić 30 zł w kasie urzędu (gotówką). Kiedy otrzymamy nowy dokument? Najpóźniej po miesiącu.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?